Werkwijze hond aanmelden

Samen op zoek naar een goed nieuw adres voor uw hond

shutterstock 93891658

De gedachtegang van HHIN

Het kan iedereen overkomen dat ze in een situatie terechtkomen waarbij ze genoodzaakt zijn om voor hun hond een nieuw adres te zoeken. Je wilt natuurlijk alleen maar het beste voor je viervoeter en wilt hem zoveel mogelijk stress besparen. Hoe minder tussenstappen er zijn, hoe beter.

Voor de meeste eigenaren is het de eerste keer dat ze hun hond moeten herplaatsen. We vinden het daarom extra belangrijk om mensen begeleiding te bieden tijdens dit proces, zodat de herplaatsing succesvol en zonder problemen verloopt.

We hebben ervaren dat persoonlijk contact met de bemiddelaar als zeer prettig ervaren wordt. En dat maakt herplaatsing via HHIN zo bijzonder. Na een aanmelding nemen we ook altijd telefonisch contact met u op om de aanmelding te bespreken. Zo krijgen we een nog beter beeld van uw hond en de situatie. Daarnaast behouden we dit persoonlijke contact gedurende het gehele herplaatsingsproces. Wij zijn ervoor om u zoveel mogelijk te ontlasten in deze moeilijke tijd en om ervoor te zorgen dat u de juiste adviezen krijgt zodat de kans op een goede herplaatsing zo groot mogelijk is.

Waarom kiezen voor HHIN:

  • Geen geautomatiseerde systemen, maar juist persoonlijk contact en indivuele begeleiding afgestemd op u en uw hond zijn behoeften.
  • We hebben een groot bereik waardoor een snelle (én zorgvuldige) herplaatsing vaak mogelijk is.
  • U wordt gedurende het gehele herplaatsingsproces bijgestaan door een ervaren bemiddelaar / hondengedragsdeskundige.
  • Uw hond verblijft in de tussentijd bij u thuis.
  • En maakt u zich geen zorgen: U heeft ten alle tijden zélf de eindbeslissing over waar uw hond naartoe gaat!
  • Door de zorgvuldige manier waarop onze werkwijze is opgezet, is herplaatsing via HHIN ook een veel veiligere optie.
  • En maakt u zich geen zorgen over uw privacy. Daar gaan wij zeer zorgvuldig mee om. Uw contactgegevens staan nergens op onze website. Deze gegevens worden alleen uitgewisseld aan de geïnteresseerden wanneer wij daar toestemming voor hebben gekregen.

 Waar kunt u onze hulp bij verwachten?shutterstock 253073653

  • Na aanmelding van uw hond vindt er telefonisch contact plaats om de aanmelding met elkaar te bespreken.
    We doorlopen samen de informatie en kijken naar wat er eventueel nog aangevuld of verbeterd kan worden.
    Het intake gesprek geeft tevens de gelegenheid om aan ons de vragen te stellen die u heeft.
    Er wordt een uur tijd uitgetrokken voor dit telefoongesprek. Dit hebben we niet altijd nodig, maar we willen zeker weten dat we altijd voldoende tijd hebben om alles goed met elkaar te kunnen bespeken.

  • Na dit gesprek zullen wij uw hond online plaatsen. We proberen het bereik zo groot mogelijk te maken door een goede vindbaarheid op Google, de mogelijkheid tot inschrijven voor mails van nieuw binnengekomen honden, de inschrijvingen op de website en middels social media. 

  • Bij belangstelling voor uw hond ontvangt u een mail met informatie over de geïnteresseerden.

    U ontvangt de volgende informatie bij belangstelling:
    Als we de geïnteresseerden nog nooit eerder hebben gesproken betreft dit enkel de informatie die zij zelf hebben ingevuld bij de inschrijving. Het betreft informatie over hun woon, werk, gezinssituatie, ervaring met honden etc.
    Als we de geïnteresseerden al eens eerder hebben gesproken, bijvoorbeeld voor een kennismakingsgesprek, dan zullen we de aantekeningen die we van dit gesprek hebben gemaakt ook aan u doorsturen.

    U kunt de informatie rustig bekijken en op basis daarvan bij ons aangeven of er een adres tussen zit waar u graag verder mee in contact zou willen komen.
    U staat vrij om extra hulp aan ons te vragen bij het beoordelen van de geïnteresseerden.
    We kunnen dan tijdens een telefoongesprek samen de informatie doorlopen en wij zullen u tevens voorzien van extra advies waar u op kunt letten en welke vragen u het beste kunt stellen.
    Pas als wij toestemming van u hebben gekregen, zullen wij de contactgegevens uitwisselen met de geïnteresseerden waarna u verder contact met ze kunt hebben.

  • Als u contact heeft gehad met geïnteresseerden dan kunnen we dit samen nabespreken. Zo kunnen we met u meedenken of er nog dingen zijn die extra nagevraagd moeten worden en of er nog dingen zijn waar op gelet moet worden. Ditzelfde geldt ook voor als er een ontmoeting met de geïnteresseerden heeft plaatsgevonden. Dit kunnen we dan ook nabespreken.

  • Ook de geïnteresseerden zullen we voorzien van de nodige begeleiding. We zullen ze voorzien van de nodige tips en adviezen zodat zij uw hond zo goed mogelijk kunnen opvangen vanaf het moment dat zij uw hond in huis nemen.

Kosten inschrijving:

Door de hoeveelheid werk die wij steken in onze bemiddeling kunnen we helaas niet kosteloos onze diensten aanbieden. Desondanks doen wij ons uiterste best om onze bemiddeling en begeleiding zo toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen.

  • Bij aanmelding vragen we eenmalige kosten van 20 euro.
  • Na inschrijving nemen wij telefonisch contact met u op om de aanmelding te bespreken.
  • Tijdens het gehele herplaatsing proces bieden wij persoonlijke begeleiding aan.

Veel gestelde vragen:

- Hoelang duurt het voordat er een nieuwe plek is gevonden voor mijn hond?

In de meeste gevallen komen er binnen de eerste 1 tot 14 dag(en) na de aanmelding al serieuze reacties.
Doordat we een groot en divers bestand hebben met mensen die actief op zoek zijn naar een hond, is het zeker geen uitzondering dat er al snel reacties komen na een aanmelding. Natuurlijk geldt dit niet voor alle honden die aangemeld worden. Honden met een grote(re) "rugzak" zullen gemiddeld wat langer op de website staan, maar ook deze honden vinden doorgaans een goed nieuw adres.

Voorwaarden aanmelding HHIN:

- Wij hebben ervoor gekozen om alleen te helpen bij het vinden van een nieuw adres voor Nederlandse honden. Onder Nederlandse honden verstaan wij honden die in Nederland zijn geboren en tevens in Nederland verblijven. Wanneer uw hond niet voldoet aan deze voorwaarden is het niet mogelijk om uw hond aan te melden bij HHIN.
* We plaatsen ook geen honden die uit Caribisch Nederland komen.

- Vanuit de wetgeving is het verplicht dat bij herplaatsing van een hond de hond gechipt is en de chip goed geregistreerd moet staan. Hier controleren wij dan ook altijd op.

- We gaan er vanuit dat mensen die hun hond bij ons aanmelden dit doen omdat zij graag op een zo veilig en zorgvuldig mogelijke manier op zoek willen gaan naar een nieuw adres voor hun hond. Mensen die hun hond graag z.s.m. herplaatst zien hebben ongeacht of dit nu bij een passend adres is of niet, vallen niet binnen ons plaatje. Wanneer u ervoor kiest om via HHIN op zoek te gaan naar een goed nieuw adres voor uw hond zullen wij ons uiterste best doen om voor u en uw hond.

Om teleurstellingen en verwarringen voor alle betrokkenen (eigenaar hond, geïnteresseerden en HHIN) te voorkomen, hebben we ervoor gekozen om de regel in te stellen dat het de eerste twee weken na plaatsing niet toegestaan is om uw hond op andere websites te hebben staan wanneer u uw hond op onze site hebt staan. Daarna is dit wel toegestaan, omdat we herplaatsingen ook niet onnodig willen ophouden.

Facebook:

Het is een hele stap om tot de beslissing te komen om een nieuw adres te zoeken voor uw hond. Er heerst vaak onbegrip vanuit de mensen in uw omgeving. Op Facebook hebben wij een aparte privé groep aangemaakt voor de personen die zijn of haar hond hebben aangemeld. Alleen de personen die de hond in het verleden hebben aangemaakt worden toegelaten, voor alle overige personen is het niet mogelijk om te zien wat er wordt geschreven binnen de groep.

Meer informatie:

Wanneer u graag uitgebreidere informatie zou willen ontvangen over onze procedure dan bespreken wij dit graag met u tijdens een telefoongesprek. Via de mail kunt u een bel afspraak met ons aanvragen.


Meld uw hond nu aan